Optimalizace webových stránek – jak velkou roli hraje analýza klíčových slov?

Home / Optimalizace webových stránek – jak velkou roli hraje analýza klíčových slov?
Optimalizace webových stránek - jak velkou roli hraje analýza klíčových slov?

Optimalizace webových stránek je velice diskutované téma na poli online marketingu. Je to základní stavební kámen, pokud se rozhodnete začít dělat propagaci online. Díky SEO získáte nové zákazníky, ale je však potřeba na tuto problematiku myslet již při psaní textů na vaše nové webové stránky. Stejně tak, jako se vším, následná oprava a doplňování klíčových slov nebude nikdy tak dobrá, jako když se na tento aspekt bude myslet od prvopočátku.

Analýzu klíčových slov si můžete udělat sami nebo to nechat na marketingové agentuře. Já osobně bych volila variantu číslo dva. Vy však můžete agentuře pomoci, při počáteční konzultaci na téma: Co od projektu očekáváte? Jak to chodí ve vašem oboru? Kdo jsou vaši zákazníci? Na všechny tyto otázky je potřeba odpovědět, aby byla analýza přesná a kompletní.

Klíčová slova můžete ověřit pomocí PPC reklamy, možná je to i ta nejlepší a nejpřesnější metoda. Na rozdíl od statistik hledanosti nebo různých našeptávačů, můžete díky této metodě získat opravdová data a statistiky. Zjistíte, kolikrát lidé vámi požadované klíčové slovo hledali a za jak dlouhé období. Díky tomu si dokonce můžete dopočítat, jaká by mohla být návštěvnost vašeho webu, pokud se optimalizace webových stránek podaří a vy se dostanete na první pozici ve vyhledávání.

Jak poznat to nejvhodnější klíčové slovo?

Samozřejmě záleží především na tom, co chcete vy. Z hlediska agentury je nejlepší klíčové slovo takové, které je co nejhledanější, v nejlepším případě co nejméně konkurenční, relevantní vašemu podnikání a obchodně zajímavé. Už teď je jasné, že najít takové klíčové slovo je celkem nereálné. Protože pokud bude co nejhledanější, určitě nebude nejméně konkurenční a naopak.

Vyberte si stěžejní produkt, na který chcete cílit. Je jasné, že když budete e-shop s tísícem produktů, budou pro vás pravidla hry náročnější, dražší a jiná, pokud budete chtít propagovat vetší množství produktů. Nedávno jsme hledala kancelářské židle, tak se zaměříme právě na ně. Většina firem vyráběla i další nábytek, ale představme si, že chtějí v současné době cílit právě na židle. V první řadě si agentura sepíše slova nebo výrazy, skrze něž by zákazníci produkt hledali. Může to být kancelářská židle, zdravotní židle, židle na kolečkách, designové židle a další. Poté se tyto hlavní slova vloží do jednoho z hlavních PPC systémů používaných v ČR. Ano, myslíte si správně je to AdWords a Sklik. Dobrá agentura využije prvně Adwords, protože v současné době je to nejnavštěvovanější vyhledávač v české republice a Seznam používá starší generace, která na internetu příliš nenakupuje. AdWords vám nabídne další desítky slov, na které se můžete rozhodnout cílit. Zjistíte, jak bude náročné se na dané klíčové slovo dostat na první pozici a jaká je ve vašem oboru konkurence.

Pamatujte si, že Google funguje na principu určitých algoritmů a vy nemůžete po marketingovém studiu chtít, aby vás ihned dostalo na první pozici. SEO je proces, který  může trvat i měsíce, zpravidla se bavíme o třech, kdy se výsledek začne projevovat. Pokud vám to nějaká agentura slíbí dříve, něco bude špatně. Dějte si pozor, taková agentura by vás mohla zahltit množstvím linků ve snaze vás co nejdříve prosadit, ale to není vždy dobře a může vám to také velice uškodit.

Rada na závěr, klíčová slova jsou stěžejní body pro SEO a PPC kampaně, pořádně se rozhodněte, komu tento úkol svěříte a vyberte si marketingové studio, které vám je schopné ukázat nějaké statistiky a výsledky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *