Category Archives: Obecné

Home / Obecné
Optimalizace webových stránek - jak velkou roli hraje analýza klíčových slov?

Optimalizace webových stránek je velice diskutované téma na poli online marketingu. Je to základní stavební kámen, pokud se rozhodnete začít dělat propagaci online. Díky SEO získáte nové zákazníky, ale je však potřeba na tuto problematiku myslet již při psaní textů na vaše nové webové stránky. Stejně tak, jako se vším, následná oprava a doplňování klíčových slov nebude nikdy tak dobrá, jako když se na tento aspekt bude myslet od prvopočátku.

Analýzu klíčových slov si můžete udělat sami nebo to nechat na marketingové agentuře. Já osobně bych volila variantu číslo dva. Vy však můžete agentuře pomoci, při počáteční konzultaci na téma: Co od projektu očekáváte? Jak to chodí ve vašem oboru? Kdo jsou vaši zákazníci? Na všechny tyto otázky je potřeba odpovědět, aby byla analýza přesná a kompletní.

Klíčová slova můžete ověřit pomocí PPC reklamy, možná je to i ta nejlepší a nejpřesnější metoda. Na rozdíl od statistik hledanosti nebo různých našeptávačů, můžete díky této metodě získat opravdová data a statistiky. Zjistíte, kolikrát lidé vámi požadované klíčové slovo hledali a za jak dlouhé období. Díky tomu si dokonce můžete dopočítat, jaká by mohla být návštěvnost vašeho webu, pokud se optimalizace webových stránek podaří a vy se dostanete na první pozici ve vyhledávání.

Jak poznat to nejvhodnější klíčové slovo?

Samozřejmě záleží především na tom, co chcete vy. Z hlediska agentury je nejlepší klíčové slovo takové, které je co nejhledanější, v nejlepším případě co nejméně konkurenční, relevantní vašemu podnikání a obchodně zajímavé. Už teď je jasné, že najít takové klíčové slovo je celkem nereálné. Protože pokud bude co nejhledanější, určitě nebude nejméně konkurenční a naopak.

Vyberte si stěžejní produkt, na který chcete cílit. Je jasné, že když budete e-shop s tísícem produktů, budou pro vás pravidla hry náročnější, dražší a jiná, pokud budete chtít propagovat vetší množství produktů. Nedávno jsme hledala kancelářské židle, tak se zaměříme právě na ně. Většina firem vyráběla i další nábytek, ale představme si, že chtějí v současné době cílit právě na židle. V první řadě si agentura sepíše slova nebo výrazy, skrze něž by zákazníci produkt hledali. Může to být kancelářská židle, zdravotní židle, židle na kolečkách, designové židle a další. Poté se tyto hlavní slova vloží do jednoho z hlavních PPC systémů používaných v ČR. Ano, myslíte si správně je to AdWords a Sklik. Dobrá agentura využije prvně Adwords, protože v současné době je to nejnavštěvovanější vyhledávač v české republice a Seznam používá starší generace, která na internetu příliš nenakupuje. AdWords vám nabídne další desítky slov, na které se můžete rozhodnout cílit. Zjistíte, jak bude náročné se na dané klíčové slovo dostat na první pozici a jaká je ve vašem oboru konkurence.

Pamatujte si, že Google funguje na principu určitých algoritmů a vy nemůžete po marketingovém studiu chtít, aby vás ihned dostalo na první pozici. SEO je proces, který  může trvat i měsíce, zpravidla se bavíme o třech, kdy se výsledek začne projevovat. Pokud vám to nějaká agentura slíbí dříve, něco bude špatně. Dějte si pozor, taková agentura by vás mohla zahltit množstvím linků ve snaze vás co nejdříve prosadit, ale to není vždy dobře a může vám to také velice uškodit.

Rada na závěr, klíčová slova jsou stěžejní body pro SEO a PPC kampaně, pořádně se rozhodněte, komu tento úkol svěříte a vyberte si marketingové studio, které vám je schopné ukázat nějaké statistiky a výsledky.

Sledujte úchvatnou podívanou

Měsíc a Slunce předvádí úchvatnou podívanou. Jen několikrát za váš život máte tu možnost pozorovat zatmění Slunce. Tuto úchvatnou podívanou uvidíte 20.3.2015 od 10:45 hodin. Tato kuriozita se bude poté opakovat až za dlouhých 11 let.

Jak sledovat zatmění Slunce?

Pozorovat tento jev pouhým okem je pro člověka velice nebezpečné. Váš zrak neochrání ani ty nejlepší sluneční brýle (z vlastní zkušenosti, pokud si nasadíte dvoje, funguje to o něco lépe a neoslepnete). Specialisté doporučují zakoupit si speciální papírové brýle, které je možné zakoupit ve všech hvězdárnách a některých lékárnách. Tyto brýle stojí méně než sto korun a perfektně ochrání oči. Pokud nechcete utrácet své peníze za jednu hodinu pozorování slunce, vhodnou náhradou může být i svářečské sklo a nebo obyčejný kinofilm. Podmínky pro sledování mají být naprosto ideální, nebe by mělo být úplně bez mráčků

Za předpokladu, že tuhle podívanou v březnu prošvihnete, nebuďte smutní, další šanci budete mít již za 11 let v roce 2016, kdy dojde také k částečnému zatmění slunce s 88% zákrytem. Ano není to sto procent, na tenhle pohled budeme čekat v našich krajinách ještě déle, celkové zatmění Slunce nastane až 7. října 2135. Toho už se asi bohužel nikdo z nás nedožije a tenhle pohled bude umožněn pouze budoucím generacím. Jen jednou za 360 let v oblasti přezdívané pás totality lze pozorovat úplné zatmění. Jedná se o úzký pás na povrchu Země, který je tvořen kuželem měsíčního stínu vůči Zemi.

Ne všichni se na teto pozoruhodný fyzikální jev těší, například energetici ho vyhlížejí jen s obavami, při tomto jevu se totiž sníží výkon slunečních elektráren. Nikdo by neřekl, že za takovou chvilku může chybět až 800 megawattů, což odpovídá tomu, jakoby vypadl jeden blok v Temelíně. A o to více bude kritičtější, až nastane obnovení běžného provozu. Takový nárůst výkonu bude rychlý, v celé Evropě zhruba 800 megawatuuů za minutu, představte si to tak, že by do soustavy přifázoval jeden Temelín.

Jak zatmění Slunce vzniká?

K zatmění slunce dochází v případě, že mezi Slunce a Zemi vstoupí Měsíc, který se zrovna nachází v novu. Jediná přirozená družice naší planety tak zakryje sluneční disk a to buď zcela nebo částečně. Vznik zatmění můžeme přirovnat k jednoduchému příkladu: Pokud se opalujete na pláži a mezi vámi a sluncem projde jiná osoba, na vás dopadne stín. Zakryje vám tak Slunce, stejně jako Měsíc zakryje Slunce a vrhá stín na Zemi.

Zatmění Slunce často doprovází neobvyklé reakce zvířat, ty se cítí zmateně a dezorientovaně. Tohle je i jeden z důvodů, proč byl tento jev v historii spojován s náboženskými událostmi a byl tomuto okamžiku přisuzován mystický význam.

Chyba v životopise vás může připravit o práci

Po ukončení studia nastane situace, kdy bude každý z nás shánět zaměstnání. Je to určitý mezník našeho života. Sehnat práci není v dnešní době vůbec jednoduché, můžete mít štěstí a najít ji přes známé a tím se vyhnout pracovnímu pohovoru a nebo budete hledat. Hledat můžete na internetu na nejrůznějších portálech, vydavájí se speciální rubriky s nabídkami práce v časopisech a nebo můžete obcházet firmy samotné.

Nejdůležitějším papírem, který budete mít v ruce není váš diplom, maturitní vysvědčení nebo výuční list. Je to životopis. Tento dokument bývá zpravidla prvním kontaktem s potenciálním zaměstnavatelem. K životopisu se může připojit i motivační dopis, ve kterém objasňujete proč právě vy jste tím nejvhodnějším kandidátem na určité pracovní místo. Dávejte si tedy pozor na zbytečné chyby, které vás mohou vyřadit z výběru.

Když jsem tuto informaci slyšela poprvé, přišlo mi to velice cynické, bohužel je to pravda. Je důležité si uvědomit, že personalista má zpravidla maximálně 20 sekund (to už je velký luxus) na to, aby prošel váš životopis. Úspěch a posun do dalšího kola výběrového řízení vám zaručí opravdu maličkosti, o práci totiž může žádat člověk, který je stejný jako vy a má stejné zkušenosti. Proto ten z vás, který bude mít nešikovněji sestavený životopis, může vypadat méně důvěryhodně a schopně. Životopis musí splňovat určité náležitosti a není na škodu se při psaní životopisu poradit s odborníkem. S trochou nadsázky je životopis nejdůležitějším dokumentem ve vašem životě, je to pomyslná vstupenka na trh práce.

Náležitosti, které je nutné dodržovat při psaní životopisu

Důležitá je přehlednost a struktura. Seznam zaměstnání píšeme chronologicky od posledního zaměstnání k prvnímu. Chápeme, že se chcete co nejlépe prezentovat, ale personalista nemá čas číst romány, proto piště stručně a heslovitě.

Grafické zpracování je podle mého názoru nejdůležitější. Nenechte se však zlákat přemírou kreativity. Existuje spousta ucházejících šablon na internetu, které jsou strukturovány správně, ale takových životopisů bude mít personalista na stole hromadu a vy mezi ty všechny jen zapadnete a neodlišíte se. Jednou z těchto uznávaných šablon je Europass, tím nikdy nic nepokazíte, pokud žádáte o místo asistenta. Životopis odráží vaši osobnosti, odvahu a kreativitu. Pokud se tedy hlásíte na místa architekta, rozhodně není vhodně použít pro svůj životopis šablonu.

Informace o pracovních zkušenostech musí být srozumitelné a stručné. K referencím přidejte jen kontakt na bývalého zaměstnavatele, nepoužívejte větu: Tento kontakt je moje dobrá reference. Pokud takovou referenci máte přidejte ji do přílohy a pokud bude mít nový ředitel zájem nemusíte mít strach, zjistí si o vás vše co bude chtít. Studenti nezapomeňte přidat i brigády a praxe, svědčí to o vašem kladném přístupu k práci a ochotě pracovat za všech podmínek.

Životopis se zpravidla zasílá jen elektronicky, nezapomínejte tak na předmět v e-mailu. Pokud tam napíšete jenom CV, personalista nebude mít šanci vás následně dohledat. Životopis by neměl přesahovat dvě strany, pokud jste čerstvý absolvent, nevidím nejmenší důvod, proč by vůbec měl obsahovat dvě strany.

Jak je to s fotografií? Já osobně ji doporučuji, personalista je pak schopen si o vás udělat rychleji obrázek a snadněji si vás zapamatuje. Ne selfie! Buďte obezřetní fotografie, která je umístěna v životopise musí být profilový obrázek, nebojte se proto do ní investovat. Hezky se oblečte a učešte, nechte se vyfotit profesionálem. Taková fotografie vám přidá na hodnotě. Pohled kterým se budete tvářit nemusí být formální jako na občance, vhodný je lehký úsměv a vřelý pohled.

Pamatujte životopis je nejdůležitějším dokumentem ve vašem životě, je to vaše osobní prezentace. Do čeho jiného tedy investovat peníze než právě do životopisu. Přeji hodně štěstí s hledáním vhodného zaměstnání.